ביטוח בריאות לעובדים זרים – מתי ואיפה כדאי לרכוש?

שתפו >>>

Facebook
Twitter
LinkedIn
ביטוח בריאות לעובדים זרים

כ-100,000 עובדים זרים מועסקים כיום באופן חוקי בישראל, כ-50% מהם מועסקים בתעשייה, בחקלאות ובמלונאות. החוק קובע לעשרות אלפי העובדים הזרים שמועסקים בישראל זכויות וחובות. כמעסיקים חשוב שתכירו את החובות שלכם כלפי העובדים הזרים שאתם מעסיקים עם דגש על תנאי שכר, מגורים לעובדים זרים, ביטוח רפואי בסיסי. כל מעסיק של עובד זר מחויב לדאוג לכיסוי של ביטוח לאומי עבור תאונות עבודה וכיסוי של ביטוח בריאות פרטי. עובדים זרים אינם אזרחי ישראל ובהתאם יש להם זכאות לטיפולים רפואיים רק בכפוף לרכישת פוליסת ביטוח בריאות בסיסית או מורחבת. 

מה מכסה פוליסת ביטוח בריאות לעובדים זרים?

תכנית ביטוח לעובד זר נועדה לספק שירותים רפואיים בדומה לזכאות של אזרחי ישראל לשירותי בריאות. במסגרת הפוליסה העובדים הזרים זכאים לשירותי רופא כללי, רופא מומחה, טיפול בחדר מיון, אשפוז, בדיקות מעבדה, בדיקות הדמיה, תרופות, טיפולי שיניים במתכונת של עזרה ראשונה, הטסה לארץ המוצא במקרה של אבדן כושר עבודה, הטסת גופה. חשוב להדגיש שהזכאות לכל השירותים ניתנת בכפוף לתנאי הפוליסה. 

6 פרמטרים עיקריים בכל תכנית ביטוח בריאות לעובדים זרים

השתתפות עצמית – קבלת שירותי רפואה בפוליסת ביטוח לעובדים זרים אינה כרוכה בהשתתפות עצמית. 

תקופת הכשרה – הפוליסה נכנסת לתוקף מיד עם רכישתה ללא תקופת הכשרה. 

רשימת ספקי שירות – כל חברת ביטוח קובעת בעצמה את רשימת הספקים הרפואיים שלה. במעמד רכישת הפוליסה חשוב לוודא זמינות של מרפאות באזור ההעסקה. קיימות תכניות ביטוח לעובדים זרים שמציעות גם שירותי רופא עד הבית. 

תרופות – יש זכאות לכל התרופות המופיעות ברשימת סל התרופות על פי חוק הבריאות הממלכתי.

כיסוי לטיפולי שיניים – כיסוי עבור טיפולי עזרה ראשונה בשיניים נכלל בפוליסות ביטוח לעובדים זרים. 

אבדן כושר עבודה – במקרה בו העובד אינו כשיר להמשך עבודה בשל מחלה או פציעה, פוליסת הביטוח תכסה את הטסת העובד חזרה לארצו. 

מה פוליסת הביטוח אינה מכסה?

בדומה לפוליסות ביטוח בריאות אחרות גם פוליסת ביטוח בריאות לעובדים זרים אינה מכסה אירועים שנובעים ממצב רפואי קיים. לא יינתן כל כיסוי לטיפולים רפואיים בבעיה רפואית שקדמה לרכישת הביטוח. כך למשל, במקרה בו נרכש ביטוח בריאות עבור עובד זר עם מחלת לב פעילה, הטיפול במחלת הלב וכל הנובע ממנה לא ימומן על ידי חברת הביטוח. ביטוח רפואי לעובדים זרים אינו מכסה גם טיפולים סיעודיים, בדיקות גנטיות, שירותי פסיכולוג. פציעה שנובעת מפגיעה עצמית או שימוש באלכוהול וסמים גם כן אינה מכוסה בפוליסה. 

איך מפעילים ביטוח בריאות לעובדים זרים?

כל מבוטח בביטוח בריאות עובדים זרים זכאי לקבל כרטיס מגנטי באמצעותו ניתנים השירותים בהתאם לזכאות. העובדים הזרים מקבלים שירות במרפאות קופת חולים ובמרפאות פרטיות בהתאם לרשימת הספקים של החברה המבטחת. יש לפנות אל אחד מספקי השירות של חברת הביטוח בה העובד מבוטח בכפוף לתנאי הפוליסה. לנוחותכם, חברות הביטוח מציעות לעתים גם שירות של רופא עד הבית.

אלו חובות נוספות יש למעסיק כלפי עובד זר?

על פי חוק, עובדים זרים זכאים לתנאי עבודה דומים מאוד לאלו של עובדים ישראלים. המעסיק מחויב בימי חופש, תשלום דמי הבראה, פיצויי פיטורין, הסדרת תשלום דמי ביטוח לאומי. מעסיק של עובד זר נדרש לספק לו ביטוח רפואי ופתרון מגורים הולם החל מהיום הראשון להעסקה. יש להסדיר את פוליסת הביטוח ואת מקום המגורים טרם תחילת ההעסקה. בכל העסקה של עובד זר המעביד מחויב בהצגת הסכם עבודה בשפת האם של העובד במטרה להבטיח הבנה מלאה של כל הזכויות והחובות. 

מהו הרגע הנכון לרכישת ביטוח לעובד זר?

פוליסת ביטוח בריאות לעובדים זרים משרתת גם את טובת העובד וגם את טובת המעסיק. עובד זר חוקי הוא עובד זר שיש לו כיסוי ביטוחי שתואם את תנאי העבודה ואת המאפיינים האישיים. את רכישת הביטוח יחד עם הסדרת מגורים לעובדים זרים ושאר שירותים חיוניים עבור קליטה מוצלחת של עובדים זרים, משלימים בשיחת טלפון אחת מהירה אל חברת HUMI GROUP. יש לחברת HUMI GROUP מערך לוגיסטי חזק שמאפשר לה לספק את כל השירותים הנלווים הדרושים להעסקת עובדים זרים בתעשייה כגון מגורים לעובדים זרים, פתיחת חשבון בנק, ביטוח בריאות ועוד. העסקה של עובדים זרים היא רק משימה אחת מתוך רשימת המטלות הארוכה שלכם- הגיע הזמן שגם אתם תהפכו את ההליך ליעיל, חסכוני ומהיר.

קראו כאן על השירותים
שלנו בהרחבה:

living book

more 4 you

עוד יעניין אתכם

פתרון למצוקת כוח האדם- 5,000 עובדים זרים יגיעו לענף השיפוצים!

תוגדל מכסת העובדים הזרים בעוד 14,300!

המדריך לגיוס עובדים זרים – כל מה שאתם צריכים לדעת!

התרת העסקת עובדי בניין זרים בעבודות תשתיות ושיפוצים: פתרון למשבר בענף הבניין!

עובדים זרים לתעשייה

עובדים זרים לתעשייה – כל הסידורים הדרושים להעסקה חוקית

עובדים זרים למסעדנות

עובדים זרים למסעדנות – אלו זכויות יש להם ומה חשוב לשאול בראיון העבודה?

עובדים זרים לניקיון

עובדים זרים לניקיון – איך בוחרים נכון את העובדים ומה מגיע להם על פי חוק?

המלצת השבוע של Living בשיתוף עו"ד רביב סיון: אשרות עבודה לעובדים זרים בישראל

Contact Us

כתבו לנו בכל נושא, שאלה או עצה >