מגורים לעובדים זרים – סטנדרט מגורים למומחים ולענף התעשייה

שתפו >>>

Facebook
Twitter
LinkedIn
מגורים לעובדים זרים

מחפשים פתרון מגורים לעובד זר? מי אחראי לספק תנאי מגורים לעובדים זרים בתעשייה? אלו תנאי מגורים לעובדים זרים מוגדרים כהולמים? כאן תמצאו את כל הפרטים הדרושים לגיבוש תכנית מגורים עבור העובדים הזרים שלכם. התנהלות נכונה תבטיח שביעות רצון של העובדים, הסדרת פתרון מגורים חוקי ועמידה בתקציב שקבעתם מראש. 

מה קובע החוק לגבי מגורים לעובדים זרים?

חוק עובדים זרים קובע למעסיק את החובה לספק לעובדים הזרים מקום מגורים ראוי במשך כל תקופת ההעסקה בתוספת עוד כ-7 ימים לאחר סיום ההעסקה. מעסיקים נדרשים בפתרונות מגורים עבור עובדים זרים גם כאשר מדובר בעובד שמתגורר בבית המטופל וגם במקרה של עובדי תעשייה בתחום החקלאות, הבנייה, התיירות וכן הלאה. חובת הסדרת מקום מגורים אינה חלה במקרים בהם מועסק עובד זר שמוגדר כמומחה על פי התקנות. 

איך מסדירים פתרונות מגורים לעובדים זרים?

מגורים משותפים של כל קבוצת העובדים מעודדים התפתחות של קשרי עבודה וחברות. אותם קשרי חברות יתבטאו באווירה נעימה במקום העבודה, הדדיות ושיתופי פעולה. דירת מגורים משותפת עבור כמה עובדים תהיה מקום מגורים הולם ונוח. את בחירת פתרון המגורים הנכון ביותר עבור העובדים שלכם יש להתחיל בהגדרת צרכים וציפיות עם דגש על מיקום, גודל הדירה, מספר דיירים, מגדר, העדפות, דרישות מיוחדות. השלב הבא יהיה איתור מספר דירות מתאימות, ניהול משא ומתן עם בעלי הנכסים וחתימה על חוזה שכירות עם בעל הדירה שנבחרה. כעת יש להכין את הדירה למגורים, לשפץ, לרהט ולאבזר. תחזוקת הדירה בהמשך וההתנהלות אל מול בעל הנכס מתבצעת על ידי המעסיק. 

איזו דירה מתאימה לעובדים זרים?

עובדים זרים בתעשייה נהוג לשכן בדירות מגורים כאשר בכל דירה מתגוררת קבוצת עובדים. אין כל חובה בהסדרת חדר שינה פרטי עבור כל עובד, ניתן בהחלט להציב בחדר מספר מיטות כאשר עבור כל עובד יש להסדיר מיטה, כלי מיטה, ארון, שירותים ומקלחת במרחק סביר, אמצעי אוורור / חימום, מטבח עם מקרר וכלי אוכל, מכונת כביסה, תאורה חשמלית, אמצעים לכיבוי שריפה. 

הסדרת דירה עבור עובד זר מומחה

העסקה של עובד זר מומחה אינה מחייבת הסדרת מקום מגורים, אך במקרים רבים מעסיקים בוחרים להסדיר פתרון מגורים כהטבה. כמעסיקים אתם בוודאי יודעים שעובדים מנוסים ומסורים הם נכס יקר ערך. פתרון מגורים הולם שתואם את הצרכים של העובד, את מעמדו ואת התפקיד הוא הבסיס לשביעות רצון ותפוקת עבודה מרבית. 

4 דגשים לבחירת דירה עבור עובדים זרים בתעשייה

משך השהות בדירה – המעסיק מחויב לספק פתרון מגורים לעובדים זרים החל מרגע תחילת העבודה ועד 7 ימים לאחר סיום הפרויקט. עובדים זרים בתעשייה מועסקים על פי פרקי זמן מוגדרים מראש וניתן לתכנן בהתאם מראש את הסדרת פתרון המגורים. 

מיקום דירות המגורים – את מיקום דירת המגורים עבור העובדים הזרים שלכם יש לקבוע על פי המיקום של מתחם העבודה, דרכי הגישה למקום, סמיכות של ערים ומרכזי מסחר. ניתן למצוא דירות מגורים מתאימות לעובדים זרים בכל מקום ולכל פרק זמן יחד עם הסדרי נסיעות. 

אבזור ותחזוקת הדירות – את תנאי המגורים נקבע בהתאם למאפיינים של העובדים, הצרכים שלהם, המעמד, אורח החיים. שימוש בשירותי חברת חיצונית לניהול והסדרת כל נושא פתרון הדיור עבור העובדים הזרים חוסך לכם כל התעסקות עם אבזור ותחזוקת הדירה, העובדים מקבלים דירה מאובזרת ומוכנה למגורים במועד תחילת ההעסקה. 

קבלת חשבונית מס – הוצאות הסדרת פתרון מגורים עבור העובדים הזרים הן הוצאות מוכרות לצורכי חישובי מס, עליכם להקפיד על איסוף חשבוניות ותיעוד כל ההוצאות. גם כאן, הבחירה ללוות את ההליך עם חברה מקצועית מבטיחה קבלת חשבוניות מס עבור כל השירותים. 

מדוע חשוב להשקיע בתנאי עבודה עבור עובדים זרים?

עובר זר בהגדרתו הוא עובד זמני, אנו מעסיקים קבוצות של עובדים זרים בתעשייה בהתאם לפרויקטים. על אף היותם עובדים זמניים במקרים רבים אותם עובדים שהועסקו בפרויקט מסוים צפויים לחזור ולהשתלב בפרויקטים נוספים של אותה החברה בעתיד. ההשקעה בתנאים הולמים עבור העובדים מחזקת את המחויבות שלהם אל מקום העבודה ובהתאם מגדילה את תפוקת העבודה. 

הסדרת פתרונות מגורים לעובדים זרים בשיחת טלפון אחת מהירה

אם בעבר המעסיק נאלץ להסדיר בעצמו דירה או פתרון מגורים אחר עבור העובדים הזרים, כיום כבר קיימת אופציה טובה יותר. שיחת טלפון אחת מהירה אל חברת HUMI LIVING ופתרתם את סוגיית המגורים עבור העובדים הזרים שלכם. חברת HUMI LIVING  מסדירה מגורים לעובדים זרים בכול רחבי הארץ תוך הקפדה על תקנות מגורים הולמים, דירות המגורים תואמות את הצרכים של העובדים ואת הדרישות שלכם. עם חברת HUMI LIVING העסקת עובדים זרים הופכת פשוטה, מהירה ויעילה, יש לכם הזדמנות לחסוך זמן וכסף. 

קראו גם על: פתיחת חשבון זר בנק לזרים

קראו כאן על השירותים
שלנו בהרחבה:

living book

more 4 you

עוד יעניין אתכם

פתרון למצוקת כוח האדם- 5,000 עובדים זרים יגיעו לענף השיפוצים!

תוגדל מכסת העובדים הזרים בעוד 14,300!

המדריך לגיוס עובדים זרים – כל מה שאתם צריכים לדעת!

התרת העסקת עובדי בניין זרים בעבודות תשתיות ושיפוצים: פתרון למשבר בענף הבניין!

עובדים זרים לתעשייה

עובדים זרים לתעשייה – כל הסידורים הדרושים להעסקה חוקית

עובדים זרים למסעדנות

עובדים זרים למסעדנות – אלו זכויות יש להם ומה חשוב לשאול בראיון העבודה?

עובדים זרים לניקיון

עובדים זרים לניקיון – איך בוחרים נכון את העובדים ומה מגיע להם על פי חוק?

המלצת השבוע של Living בשיתוף עו"ד רביב סיון: אשרות עבודה לעובדים זרים בישראל

Contact Us

כתבו לנו בכל נושא, שאלה או עצה >