שירותי קרקע שנחוצים לעובדים זרים – מה מגיע להם על פי חוק?

שתפו >>>

Facebook
Twitter
LinkedIn
שירותי קרקע לעובדים זרים

עובדים זרים מגיעים לישראל ללא ציוד רב, ללא ידיעת השפה, ללא קשרי משפחה או חברים, אתם כמעסיקים מהווים עבורם מרכז קליטה לכל דבר. ההיערכות לקראת קליטת עובדים זרים לעבודה מתחילה בהסדרת דירת מגורים לעובדים זרים וממשיכה אל ביטוח בריאות, שירותי הסעות, חשבון בנק, ארוחות ועוד. כמעסיקים חשוב שתהיו מודעים לחובות ולזכויות שלכם בהעסקת עובדים זרים. מדינת ישראל קובעת זכויות לעובדים זרים בעוד ארגוני זכויות אדם מספקים להם ייעוץ משפטי. אי ידיעה של החוק אינה פוטרת אתכם מאחריות, חשוב שתכירו את החוקים הבסיסיים. 

פתרון מגורים לעובדים זרים

הסדרת פתרון מגורים עבור עובדים זרים יש להתאים לדרישות העבודה, מספר העובדים, סוג העבודה. המעסיק מחויב בפתרון מגורים לעובד החל מהיום הראשון להעסקה ועד 7 ימים לאחר תום תקופת ההעסקה. עובדים זרים שמועסקים בעבודות סיעוד נהוג לשכן בבית המטופל. עבור עובדים בתעשייה מסדירים דירת מגורים מאובזרת ומרוהטת. קבוצות עובדים זרים שמועסקים במלונאות באילת, ים המלח, טבריה, תל אביב ישוכנו בדירות מגורים בקרבת מקום. בענף החקלאות מוקמים מתחמי מגורים עבור קבוצות עובדים בסמוך אל השטח החקלאי. 

איך נראית דירת מגורים לעובדים זרים?

הדרישה מדירה למגורי עובדים זרים היא מטבח מאובזר לבישול, תאורה, פתרון אוורור והסקה, חדר רחצה עם שירותים. אין חובת הקצאת חדר שינה נפרד עבור כל עובד, ניתן לשכן כמה עובדים בכל חדר כל עוד קיים מרחב אישי עבור כל עובד. כמעסיקים אתם בוודאי יודעים עד כמה שביעות הרצון של העובדים מהתנאים במקום העבודה משפיעה על התפוקה, על האווירה ועל הנכונות שלהם להתמיד במשרה. תשומת לב לפרטים קטנים כמו מגבות, מוצרי טואלטיקה, כלי מיטה נוחים וכלי בישול עושה הבדל גדול. 

הסדרת ביטוח בריאות לעובדים זרים

העסקה חוקית של עובדים זרים מחייבת הסדרת פוליסת ביטוח בריאות ותשלום דמי ביטוח לאומי. עובדים זרים אינם זכאים לשירותים רפואיים במסגרת חוק הבריאות, הסדרת ביטוח בריאות הכרחית להבטחת מענה רפואי. המעסיק רשאי לבחור בין תכנית ביטוח בסיסית לבין תכנית ביטוח מורחבת. את הביטוח יש להתחיל מיד עם תחילת ההעסקה. שירותים הרפואיים במסגרת הביטוח מקבלים העובדים הזרים במרפאות קופת חולים ומרפאות פרטיות בהתאם לרשימת הספקים של החברה המבטחת. ביטוח בריאות לעובד זר מזכה אותו במענה רפואי מלא כולל תרופות. 

שירותי קרקע שנחוצים לעובדים זרים : פתיחת חשבון בנק אישי 

אחת החובות של המעסיק היא הפקדת השכר עבור כל עובד זר בחשבון הבנק שלו. במידה ואין לעובד חשבון בנק בישראל יש להפקיד את השכר אל חשבון הבנק במדינת המוצא. רוב העובדים הזרים בוחרים לנהל את חשבון הבנק שלהם בישראל בבנק הדואר שמציע שער המרה זול בהשוואה אל בנקים אחרים, הליך פשוט להעברת כספים לחו"ל ועמלות נמוכות. סיוע בפתיחת חשבון הבנק לעובד חיוני בשל מחסום השפה, העובדים הזרים אינם דוברי עברית ובחלקם אף אינם דוברי אנגלית. 

3 סיבות לפתיחת חשבון בנק עבור עובד זר

כרטיס אשראיניהול ופתיחת חשבון בנק הוא תנאי סף להנפקת כרטיס אשראי ישראלי. 

העברת כספים – העובדים הזרים מגיעים לארץ במטרה לעבוד ולהעביר את הכסף אל בני המשפחה בארץ המוצא, הם מבצעים העברות של כספים באופן קבוע. 

הפקדת שכר – המעסיק מחויב בהפקדת שכר העובד אל חשבון בבנק ישראלי או בנק זר, ההליך הופך פשוט ויעיל יותר כאשר יש לעובד חשבון בנק ישראלי. 

מספר טלפון אישי ישראלי לעובד זר

היום כאשר טלפונים ציבוריים הפכו למחזה נדיר, עובדים זרים בישראל ובעולם כולו משתמשים בטלפונים ניידים. בכל רשימת שירותי קרקע שנחוצים לעובדים זרים נמצא במיקום גבוה הסדרת מספר טלפון ישראלי. כל שעליכם לעשות זה לרכוש עבור העובדים כרטיסי סים ישראלים, ניתן לבחור בתכניות לשיחות נכנסות בלבד / תכניות עם הגבלת דקות שיחה. עובדים זרים מגיעים לישראל למטרת פרנסה, הם משאירים מאחור במדינת המוצא הורים, בני זוג, ילדים וחברים, חשוב לאפשר להם לשמור על קשר עם בני משפחתם במדינת המוצא. 

שירותי הסעות לעובדים זרים

הבסיס לסביבת עבודה יעילה הוא עמידה בזמנים. אם חשוב לכם להבטיח הגעה בזמן למקום העבודה בכל בוקר – הסדירו עבור העובדים שירותי הסעה. רכב הסעות מסודר אוסף את העובדים בכל בוקר מהדירה ומביא אותם עד לפתח המפעל / אתר הבנייה. עם שירותי הסעות לא יהיו איחורים או היעדרויות לא מוצדקות . בסוף יום העבודה רכב ההסעות מחזיר את העובדים אל דירת המגורים. 

רשימת שירותי קרקע שנחוצים לעובדים זרים

  1. פתרון מגורים (הכרחי על פי חוק)
  2. ביטוח בריאות (הכרחי על פי חוק)
  3. פתיחת חשבון בנק ישראלי (המלצה)
  4. הסדרת מספר טלפון ישראלי (המלצה)
  5. שירותי הסעות (המלצה)
  6. ארוחות (המלצה)
  7. קורסים מקצועיים (המלצה)

שירותי קרקע שנחוצים לעובדים זרים מעסיקים מסדירים בקלות בשיחת טלפון אחת מהירה אל HUMI GROUP, החברה מחזיקה בדירות מגורים לעובדים זרים לכניסה מידית בכל רחבי הארץ ומפעילה מערך ספקים להסדרה מהירה של ביטוח בריאות, חשבון בנק, מספר טלפון, הסעות, ארוחות ועוד.

קראו כאן על השירותים
שלנו בהרחבה:

living book

more 4 you

עוד יעניין אתכם

פתרון למצוקת כוח האדם- 5,000 עובדים זרים יגיעו לענף השיפוצים!

תוגדל מכסת העובדים הזרים בעוד 14,300!

המדריך לגיוס עובדים זרים – כל מה שאתם צריכים לדעת!

התרת העסקת עובדי בניין זרים בעבודות תשתיות ושיפוצים: פתרון למשבר בענף הבניין!

עובדים זרים לתעשייה

עובדים זרים לתעשייה – כל הסידורים הדרושים להעסקה חוקית

עובדים זרים למסעדנות

עובדים זרים למסעדנות – אלו זכויות יש להם ומה חשוב לשאול בראיון העבודה?

עובדים זרים לניקיון

עובדים זרים לניקיון – איך בוחרים נכון את העובדים ומה מגיע להם על פי חוק?

המלצת השבוע של Living בשיתוף עו"ד רביב סיון: אשרות עבודה לעובדים זרים בישראל

Contact Us

כתבו לנו בכל נושא, שאלה או עצה >