תוגדל מכסת העובדים הזרים בעוד 14,300!

שתפו >>>

Facebook
Twitter
LinkedIn
הגדלת מכסת העובדים הזרים בעוד 14,300

בהמשך להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר אישור הבאת 98,400 עובדים זרים בדיוני הוועדה הקודמים, החליטה היום ועדת המנכ"לים לעובדים זרים, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, על הבאת 14,300 עובדים נוספים לענפים שונים במשק. החלטה זו באה לתת מענה לצרכים דחופים בתחומים מרכזיים הכוללים את ענף הסיעוד המוסדי, תשתיות התחבורה וקבלני השיפוצים.

פירוט המכסות החדשות

במסגרת ההחלטה אושרו מכסות נוספות בהיקף כולל של 14,300 עובדים זרים, אשר יופנו לענפים הבאים:

הקצאת 2,750 עובדים למוסדות הסיעוד המוסדי שבפיקוח משרד הבריאות.

הקצאת 1,550 עובדים למוסדות הסיעוד המוסדי שבפיקוח משרד הרווחה והביטחון החברתי.

הקצאת 5,000 עובדים לתת-ענף תשתיות התחבורה.

הקצאת 5,000 עובדים לתת-ענף קבלני השיפוצים.

ההחלטה והמשמעויות הכלכליות

המכסות שאושרו נועדו לספק מענה לצורך המיידי בעובדים במשק, וזאת לאחר שהוצגו צרכים ממשיים מצד הענפים השונים. במהלך הדיון שמעה הוועדה את עמדותיהם של מומחים לכלכלה, אשר סקרו בפני המנכ"לים את עבודות המחקר שלהם בנוגע להשפעות העסקת עובדים זרים על המשק הישראלי.

העובדים הזרים ממלאים תפקיד חשוב במשק הישראלי, במיוחד בתחומים בהם קיים מחסור בכוח אדם מקומי. בענף הסיעוד, למשל, ישנה תלות גבוהה בעובדים זרים לצורך מתן שירותים לאוכלוסייה הקשישה והחולה. תשתיות התחבורה וקבלני השיפוצים גם הם תחומים קריטיים שבהם נדרש תגבור משמעותי כדי לקדם פרויקטים חיוניים לפיתוח התשתיות בארץ.

תרומת העובדים הזרים למשק

הבאת עובדים זרים תורמת לצמיחה הכלכלית של ישראל במספר דרכים. הם מאפשרים ביצוע פרויקטים רחבי היקף בזמן קצר יותר ובעלויות נמוכות יותר, מה שמוביל לפיתוח תשתיות חיוניות ולשיפור איכות החיים של התושבים. בנוסף, הם מספקים תמיכה בענפי שירותים מרכזיים, כמו סיעוד, שבו הביקוש לשירותים רק הולך וגדל עם הזדקנות האוכלוסייה.

השלכות חברתיות

הגדלת מספר העובדים הזרים עשויה להשפיע על המרקם החברתי בישראל. האוכלוסייה המקומית תצטרך להסתגל למגוון תרבותי גדול יותר, ויש לקחת בחשבון את הצורך בשילוב תרבותי וחברתי מוצלח של העובדים הזרים. זה כולל הכרה בזכויותיהם, מתן תנאי עבודה הוגנים והבטחת רווחתם במהלך שהותם בישראל.

אתגרים והתמודדויות

החלטת ועדת המנכ"לים מעלה מספר שאלות והתמודדויות עמן יצטרך המשק הישראלי להתמודד. מצד אחד, הבאת עובדים זרים במכסות מוגדלות יכולה להוביל לשיפור מהיר ביכולות התפעול והביצוע של ענפים מרכזיים במשק. מצד שני, ישנם גם חששות בנוגע להשפעות על שוק העבודה המקומי והיכולת של העובדים המקומיים להתחרות בעובדים הזרים.

בנוסף, יש להתמודד עם השפעות ארוכות הטווח של העסקת עובדים זרים על המשק. האם הימצאותם הגדולה של עובדים זרים תגרום לתלות מוגברת בהם ותפגע בפיתוח כוח עבודה מקומי מיומן? האם היא תגרום להורדת שכרם של עובדים מקומיים בענפים מסוימים?

לסיכום

החלטת ועדת המנכ"לים להגדיל את מכסת העובדים הזרים עד ל-14,300 מהווה צעד חשוב במענה לצרכים הדחופים של המשק הישראלי בתחומים קריטיים. עם זאת, יש לשקול בכובד ראש את ההשלכות הרחבות של החלטה זו ולוודא שהיא מלווה בצעדים משלימים שיבטיחו את שוק העבודה המקומי ואת המרקם החברתי במדינה. חשוב להבטיח שהבאת עובדים זרים תעשה בצורה מאוזנת ומתוכננת, תוך שמירה על האינטרסים של כל הצדדים המעורבים.

למידע נוסף ולשאלות נוספות, צוות LIVING כאן לרשותכם ונשמח לעמוד לשירותכם.

עידן פרקש – מנכ"ל קבוצת HUMI GROUP המונה 4 חברות, מומחה לניהול עסקים, שיווק ומימון, בוגר הכשרת דירקטורים, תואר ראשון ושני במנהל עסקים ומכללה לפיקוד טקטי בצה”ל.

קראו גם על: מגורים לעובדים זרים | שיכון עובדים

קראו כאן על השירותים
שלנו בהרחבה:

living book

more 4 you

עוד יעניין אתכם

נהלים חדשים להעסקת עובדים זרים בתעשייה בישראל

7 דברים שכל מעסיק צריך לדעת על עובדים זרים

7 דברים שכל מעסיק צריך לדעת על העסקת עובדים זרים

פתרון למצוקת כוח האדם בענף השיפוצים - עובדים זרים

פתרון למצוקת כוח האדם- 5,000 עובדים זרים יגיעו לענף השיפוצים!

מדריך לגיוס עובדים זרים

המדריך לגיוס עובדים זרים – כל מה שאתם צריכים לדעת!

העסקת עובדי בניין זרים

התרת העסקת עובדי בניין זרים בעבודות תשתיות ושיפוצים: פתרון למשבר בענף הבניין!

עובדים זרים לתעשייה

עובדים זרים לתעשייה – כל הסידורים הדרושים להעסקה חוקית

עובדים זרים למסעדנות

עובדים זרים למסעדנות – אלו זכויות יש להם ומה חשוב לשאול בראיון העבודה?

עובדים זרים לניקיון

עובדים זרים לניקיון – איך בוחרים נכון את העובדים ומה מגיע להם על פי חוק?

Contact Us

כתבו לנו בכל נושא, שאלה או עצה >