פתיחת חשבון בנק לעובד זר – איך זה מתנהל?

שתפו >>>

Facebook
Twitter
LinkedIn
פתיחת חשבון בנק לעובד זר

בישראל ישנם עשרות אלפי עובדים זרים, חלקם עובדים בישראל כחוק וחלקם עובדים באופן לא חוקי ללא אשרות עבודה מתאימות. כמעסיקים חשוב להכיר ולדעת את הנהלים והחוקים שלפיהם ניתן לדעת איך ניתן לפתוח חשבון בנק לעובדים זרים בבנק בארץ? למעשה, לרוב העובדים הזרים אין חשבונות בנק בבנקים המרכזיים בארץ כמו בנק הפועלים או בנק לאומי ובמקום זה יש להם חשבון בבנק הדואר.

לפי דוח של רשות ההגירה והאוכלוסין של ישראל בשנת 2022 מעסיקים בישראל הפקידו פיקדונות בגובה של כ422- מיליון ₪ לזכותם של כ64- אלף עובדים זרים בתחומי המשק השונים שבהם מעסיקים עובדים זרים, ולכ-12.6- אלף מסתננים עובדים. 

פתיחת חשבון בנק לזרים היא דבר שחשוב מאוד שבעלי עסקים בישראל אשר מעסיקים עובדים זרים יהיו מודעים אליו ויעשו אותו לפי כל הנהלים הנדרשים לפי חוק. השאלה איך ניתן לפתוח חשבון בנק לעובד זר? היא איננה שאלת תם – אלא שאלה מעשית לכל דבר ועניין ואי הכרה של התשובה שלה יכולה לגרור השלכות חמורות.

עובדים זרים מגיעים לישראל מכיוון שהשכר בארץ יותר גבוה מארץ מולדתם. על רקע זה נציין כי עובדים זרים מגיעים מכל העולם ומכל היבשות בין אם זה מתאילנד, הודו, סרילנקה, סין, מולדובה והפיליפינים. חשוב לדעת כי העובדים הזרים שולחים לרוב את פרנסתם למשפחתם בחו"ל וכך הם עוזרים להם להתקיים ולחיות בכבוד וזאת מכיוון שבישראל הם מרוויחים הרבה יותר מאשר בארץ המוצא שלהם.

מדוע בכלל יש צורך בישראל בעובדים זרים?

אם נסתכל על התקשורת נראה כי יש כל מני פוליטיקאים ואנשי תקשורת הטוענים כי הארץ מצופת בעובדים זרים וכך ישראלים לא יכולים לעבוד ולהתפרנס כמו שצריך. זה כמובן פופוליזם טהור ושקר גס. העובדים הזרים לא לוקחים עבודות לישראלים אלא פשוט עושים עבודות שהישראלים לא רוצים לעשות. הסיבות לכך מגוונות או בגלל שהעבודה היא מאוד קשה, מאוד פיזית או מאוד לא מתגמלת. חשבו למשל על חקלאות, לישראלים פשוט אין כוח לעמוד כל היום בשמש או בגשם ולעבוד קשה מאוד ולכן עובדים זרים מחליפים אותם. זה נכון לעוד המון מקצועות כמו סיעוד, מלונאות או ניקיון.

מהן הזכויות של עובדים זרים בישראל?

עובד זר זכאי לאותם הזכויות כמו עובד ישראלי בין אם זה אומר ביטוח בריאות, חופשות, שכר מינימום וזכויות סוציאליות. אם אתם מעסיקים של עובדים זרים אתם צריכים להכיר את החוקים הנוגעים להם מכיוון שאם לא תעמדו בהם אתם חשופים לתביעות והפסדים כספיים גדולים. לצד החוקים שיש לשמור עליהם בעניין של עובדים זרים יש גם להתייחס אליהם כמו בני אדם. תנו להם כבוד, דברו אליהם יפה, תנו להם מקום מגורים ראוי וזאת מכיוון שהם בני אדם בדיוק כמוכם או כמו עובדים ישראליים.

7 זכויות בסיסיות של עובדים זרים שהמעסיק חייב לכבד

כמעסיקים יש מספר זכויות בסיסיות שאתם חייבים למלא אם אתם מעסיקים עובדים זרים. זכויות אלו כוללות בין השאר:

  1. תשלום משכורת לפי שכר הוגן.
  2. תשלום על ימי חופש ודמי הבראה.
  3. תשלום דמי בריאות.
  4. מתן הפסקות במהלך יום העבודה\שבוע העבודה.
  5. כיבוד העובדים והתייחסות אליהם בכבוד ולא בזלזול.
  6. אסור לפגוע או לשלול מהעובדים את חופש התנועה שלהם.
  7. אסור לקחת לעובד הזר את הדרכון ולא להחזיר לו אותו.

כמובן שיש עוד הרבה מאוד זכויות בסיסיות שעל מעסיקים לקיים כלפי עובדים זרים שהם מעסיקים. חשוב לדעת שחובה על מעסיקים להפקיד את המשכורת של העובדים בחשבון הבנק שלהם (גם אם מדובר בחשבון בנק זר במדינת המוצא שלהם או בחשבון בנק בבנק הדואר בארץ). 

עובדים זרים רבים בוחרים לפתוח את חשבון הבנק שלהם בבנק הדואר כי:

  • יש בו פחות תשלומי עמלות מאשר יש בבנקים אחרים
  • ניתן יחסית בקלות לעשות מבנק הדואר העברות כספים לחוץ לארץ.
  • שער ההמרה של בנק הדואר משקל למטבעות זרים זול יחסית משער ההמרה בבנקים אחרים.
  • מאיפה מגיעים העובדים הזרים לישראל ולמה הם מגיעים לכאן?

מאיפה מגיעים העובדים הזרים לישראל ולמה?

עובדים זרים מגיעים לישראל מכיוון שהשכר בארץ יותר גבוה מארץ מולדתם. על רקע זה נציין כי עובדים זרים מגיעים מכל העולם ומכל היבשות בין אם זה מתאילנד, הודו, סרילנקה, סין, מולדובה והפיליפינים. חשוב לדעת כי העובדים הזרים שולחים לרוב את פרנסתם למשפחתם בחו"ל וכך הם עוזרים להם להתקיים ולחיות בכבוד וזאת מכיוון שבישראל הם מרוויחים הרבה יותר מאשר בארץ המוצא שלהם.

קראו גם על: מגורים לעובדים זרים | שיכון עובדים

קראו כאן על השירותים
שלנו בהרחבה:

living book

more 4 you

עוד יעניין אתכם

ביטוח בריאות לעובדים זרים

ביטוח בריאות לעובדים זרים – מתי ואיפה כדאי לרכוש?

שירותי קרקע לעובדים זרים

שירותי קרקע שנחוצים לעובדים זרים – מה מגיע להם על פי חוק?

מגורים לעובדים זרים

מגורים לעובדים זרים – סטנדרט מגורים למומחים ולענף התעשייה

המלצת השבוע! חברת ניהול מגורים

המלצת השבוע! מבנה ארגוני מומלץ לתאגיד חדש

השמת עובדים זרים

השמת עובדים זרים – מה זה אומר?

קבוצת חומי ניהול נכסים ויזמות

ראש שקט לארגונים המעסיקים עובדים זרים

אשרת עבודה בישראל

אשרת עבודה בישראל – מה חשוב לדעת על קבלת האשרה

Contact Us

כתבו לנו בכל נושא, שאלה או עצה >