עובדים זרים לניקיון – איך בוחרים נכון את העובדים ומה מגיע להם על פי חוק?

שתפו >>>

Facebook
Twitter
LinkedIn
עובדים זרים לניקיון

ענף הניקיון צמא לכוח עבודה בכל רחבי הארץ, אם גם אתם זקוקים לעובדים מיומנים וחרוצים – זה הזמן להתחיל בתהליך העסקת עובדים זרים לניקיון. עובדים זרים רבים מועסקים בישראל ובעולם בתחום הניקיון, יש לכם הזדמנות להעסיק עובדים מנוסים, נאמנים ואמינים לטווח ארוך. העסקה של עובד זר לניקיון או בכל משרה אחרת יש לבצע בהתאם לחוק, אנו נסביר כאן אלו תנאים וזכויות אתם מחויבים לספק לעובדים הזרים שלכם. 

אך ורק עובדים עם אשרת עבודה חוקית

העסקה של עובד זר ללא אשרת עבודה מהווה עבירה על החוק. אתם עלולים למצוא את עצמכם בתסבוכת גם במידה ולא ידעתם שמדובר בעובד לא חוקי. על מנת לחסוך לעצמכם עגמת נפש ותסבוכות משפטיות, עשו לעצמכם חוק ברזל לבחון בעצמכם את אשרת העבודה של כל עובד. כל העסקת של עובד זר יש לגבות בקבלת אישור ממשרד הפנים, התחלת עבודה ללא קבלת אישור מפורש ממשרד הפנים מהווה עבירה על החוק.

שימו לב, אישור להעסקת עובד זר אינו ניתן לכלל המעסיקים, יש להגיש בקשה מנומקת עם פירוט של תקופת ההעסקה המבוקש ומסמכים רלוונטיים. מנהל האוכלוסין בוחן את הבקשה לפרטים ומאשר או דוחה אותה בהתאם לחוק. רק לאחר קבלת אישור עבור העסקת עובדים זרים לניקיון ניתן להתקדם אל שלב גיוס העובדים. 

6 פרמטרים לבחירת עובדים זרים

אשרת עבודה – העסקת עובד זר שאין לו אשרת עבודה או אשרת שהייה היא עבירה על החוק, חשוב לוודא כבר בשלב הראשון שיש לעובד את כל האישורים הדרושים. 

ראיון אישי – טרם ההחלטה להעסיק את העובד חשוב לשוחח עמו טלפונית ובמידת האפשר גם לפגוש אותו לטובת ראיון פרונטלי. את ראיון העבודה מנהלים כמו כל ראיון עבודה אחר עם שאלות אודות הרקע התעסוקתי, אורח החיים, מצב משפחתי. כדאי לברר אודות הרקע התעסוקתי שלכם עם דגש על ניסיון בעבודות דומות. 

המלצות של מעסיקים קודמים – אתם תהיו הרבה יותר רגועים בידיעה שבחרתם נכון כאשר תבססו את הבחירה שלכם על המלצות אמינות ועבודות קודמות. המלצות הן כלי שימושי להעסקת עובדים אמינים ויציבים. 

ניסוח חוזה עבודה ברור – העסקת עובד זר יש לגבות בחוזה עבודה ברור וחוקי, החוזה נועד להגן גם על הזכויות שלכם כמעסיקים וגם על הזכויות של העובד. חשוב לוודא שהעובד מבין את כל סעיפי החוזה ובמידת הצורך לפנות אל מתורגמן. 

תיאום ציפיות – הגדירו מראש עבור העובד את תנאי העבודה, התקנות, תחומי האחריות, הציפיות שלכם. כמו כן, יש לוודא שהעובד הזר מודע לחובות ולזכויות שלו על פי חוק. 

תנאי עבודה נאותים – העסקה של עובדים לטווח ארוך משרתת את טובת המעסיק, תנאי עבודה נאותים ויחס הוגן מגדילים את הסיכויים להעסקה ממושכת. על המעסיק לספק לעובד את כל התנאים הסוציאליים שהוא זכאי להם על פי חוק בתוספת יחס מכבד וסביבת עבודה נאותה. 

אלו זכויות סוציאליות יש לעובדים זרים לניקיון?

על פי חוק, עובדים זרים לניקיון זכאים לזכויות סוציאליות דומות מאוד לאלו של עובדים ישראלים. המעסיק מחויב ברישיון העסקה, תשלום דמי ביטוח לאומי, הסדרת ביטוח בריאות, חופשה שנתית, ימי מחלה, דמי פנסיה, יום מנוחה שבועי, פיצויי פיטורין. עובד זר זכאי לכל הפחות לשכר מינימום, יש להסדיר את תשלום השכר עד לתאריך ה-9 לכל חודש באמצעות המחאה, הפקדה לחשבון בנק, כסף מזומן. כדאי לתעד את תלושי המשכורת ואת כל התשלומים הנלווים, הקפידו להחתים את העובד על כל קבלת משכורת. 

אלו ניכויי שכר מבצעים עבור עובד זר?

ניתן לנכות מהשכר של העובד הזר סכום בגובה של עד 25% מהשכר לטובת תשלומי חובה וביטוחים : 2% מהשכר עבור ביטוח לאומי, 6% עבור קרן פנסיה / קופת גמל. המעסיק מחויב להפקיד גם כן עבור העובד כספים לחיסכון הפנסיה ולקרן הפיצויים. העסקה חוקית של עובדים זרים לניקיון מחייבת גם הסדרת ביטוח בריאות עבור כל עובד. העובדים הזרים אינם זכאים לשירותי בריאות, רכישת ביטוח בריאות הכרחית על פי חוק במטרה להבטיח טיפול רפואי בהתאם לצורך. 

העסקה של עובד זר עשויה להיות משימה לא פשוטה, ליווי של התהליך עם חברה מקצועית ומנוסה חוסך לכם זמן, כסף והתעסקות עם בירוקרטיה. חבר מקצועית שמתמחה בעובדים זרים תדע לבצע התאמה מדויקת בין הצרכים שלכם לבין היכולות של העובדים. עם קבוצת חומי ניהול נכסים ויזמות בע״מ אתם מעסיקים עובדים זרים בראש שקט.

ראו גם: מגורים לעובדים זרים | פתיחת חשבון בנק לעובד זר

קראו כאן על השירותים
שלנו בהרחבה:

living book

more 4 you

עוד יעניין אתכם

נהלים חדשים להעסקת עובדים זרים בתעשייה בישראל

7 דברים שכל מעסיק צריך לדעת על עובדים זרים

7 דברים שכל מעסיק צריך לדעת על העסקת עובדים זרים

פתרון למצוקת כוח האדם בענף השיפוצים - עובדים זרים

פתרון למצוקת כוח האדם- 5,000 עובדים זרים יגיעו לענף השיפוצים!

הגדלת מכסת העובדים הזרים בעוד 14,300

תוגדל מכסת העובדים הזרים בעוד 14,300!

מדריך לגיוס עובדים זרים

המדריך לגיוס עובדים זרים – כל מה שאתם צריכים לדעת!

העסקת עובדי בניין זרים

התרת העסקת עובדי בניין זרים בעבודות תשתיות ושיפוצים: פתרון למשבר בענף הבניין!

עובדים זרים לתעשייה

עובדים זרים לתעשייה – כל הסידורים הדרושים להעסקה חוקית

עובדים זרים למסעדנות

עובדים זרים למסעדנות – אלו זכויות יש להם ומה חשוב לשאול בראיון העבודה?

Contact Us

כתבו לנו בכל נושא, שאלה או עצה >