פתרון למצוקת כוח האדם- 5,000 עובדים זרים יגיעו לענף השיפוצים!

שתפו >>>

Facebook
Twitter
LinkedIn
פתרון למצוקת כוח האדם בענף השיפוצים - עובדים זרים

ענף השיפוצים בישראל חווה קשיים משמעותיים בעקבות האיסור על העסקת עובדים פלסטינים שהוטל מאז ה-7 באוקטובר. האיסור גרם לכך ש-95% מכוח העבודה בענף נעלם בן לילה. התוצאה הישירה הייתה ירידה של 70% בהיקף העבודות, מה שהוביל למחסור חמור בידיים עובדות ולהתייקרות משמעותית של מחירי השיפוצים. המשמעות היא שלא רק שקבלני השיפוצים נתקלים בקשיים כלכליים, אלא שהעיכוב בשיפוצים משפיע גם על המשימה הלאומית לשיקום הבתים שניזוקו בעוטף עזה ובצפון. עם היעדר ידיים עובדות זמינות, קבלנים רבים מצאו את עצמם במצב של אי-יכולת לבצע עבודות, דבר שהוביל לקריסת עסקים ולעיכוב בביצוע פרויקטים חיוניים.


ההחלטה והמשמעות

כעת, בשורה מעודדת: ועדת המנכ"לים לעובדים זרים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי החליטה על הקצאת 5,000 עובדים זרים לענף השיפוצים, בעיקר ממזרח אירופה – רומניה ופולין. ההחלטה ההיסטורית הזו נועדה לתת מענה מיידי למצוקת כוח האדם החמורה בענף. חשוב לציין שההחלטה כוללת העסקה ישירה של העובדים ללא מעבר דרך חברות כוח אדם, מה שיבטיח את הגעתם המהירה והיעילה ביותר. יתרון משמעותי של העסקה ישירה הוא שהיא מצמצמת את הסיכון להתנהלות בלתי הוגנת של חברות כוח האדם ומבטיחה שקבלני השיפוצים יוכלו ליהנות משירותים מקצועיים במחירים סבירים. בנוסף, הוועדה אישרה הקצאת מכסה להבאת עד 14,300 עובדים זרים נוספים לענפים אחרים במשק, כמו הסיעוד המוסדי ותשתיות התחבורה, כדי לתת מענה לצרכים מיידיים נוספים.

התגובה והציפיות

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים בישראל, הביע שביעות רצון רבה מההחלטה. הוא הסביר כי מאז ה-7 באוקטובר, בעוד כ-15 אלף עובדים זרים נכנסו לענף הבנייה, ענף השיפוצים נותר מיותם לחלוטין. סיב ציין כי פניותיהם של 156 תאגידי כוח אדם להבאת עובדים זרים לענף השיפוצים לא נענו, מה שהחמיר את המצב. לדבריו, הקבלנים נדרשו לשלם שכר גבוה במיוחד לעובדים המעטים שהיו זמינים, דבר שלא היה בר קיימא לאורך זמן. רבים מהקבלנים התקשו להתמודד עם דרישות השכר הגבוהות, אשר נעות בין 90 ל-110 שקלים לשעה, והתוצאה הייתה מחסור חמור בכוח אדם ומחירים גבוהים לצרכנים. בנוסף, הקבלנים התמודדו עם דרישות מינימום גבוהות של תאגידי כוח האדם, שלא הסכימו לשלוח פחות מ-30 עובדים לאתר עבודה אחד, למרות שהצרכים בפועל היו נמוכים בהרבה, עם צורך בשניים עד ארבעה עובדים בלבד באתר.

העתיד והתקוות

ההחלטה התקבלה בתזמון קריטי, שכן חודשי הקיץ הם העונה החמה ביותר לשיפוצים בשל מעבר דירות ושיפוצים רבים. הגעת 5,000 העובדים הזרים תסייע בהורדת מחירי השיפוצים ותתרום ליציבות הענף. ככל שיתאפשר להחזיר ידיים עובדות לענף, כך מחירי השיפוצים יירדו והמצב ישתפר. סיב הדגיש כי ככל שיחזרו ידיים עובדות לענף, כך יפחת הלחץ על הקבלנים והם יוכלו להציע מחירים נוחים יותר לצרכנים. יתרה מכך, החזרת כוח העבודה תאפשר לקדם את שיקום הבתים שניזוקו בעוטף עזה ובצפון בצורה מהירה ויעילה יותר, ותתרום לכלכלה הישראלית במישור הרחב יותר. סיב הדגיש כי מדובר בהחלטה תקדימית וחשובה, שתסייע לא רק בטווח הקצר אלא גם בטווח הארוך, בכך שתאפשר לענף השיפוצים לצמוח ולהתפתח מחדש.

לסיכום

הקצאת 5,000 עובדים זרים לענף השיפוצים היא בשורה חשובה ומעודדת. ההחלטה תסייע בשיקום הבתים שניזוקו בעוטף עזה ובצפון, תקל על מצוקת קבלני השיפוצים ותביא להורדת מחירים בטווח הארוך. מדובר בהחלטה היסטורית שמציבה את ענף השיפוצים במרכז, ומעניקה לו את הכלים הדרושים להמשיך לפעול ולהתפתח גם בתקופות קשות. החלטה זו משקפת את ההבנה של ממשלת ישראל בצורכי המשק ואת המחויבות לפתרון בעיות דחופות באופן מידי ויעיל.

למידע נוסף ולשאלות נוספות, צוות LIVING כאן לרשותכם ונשמח לעמוד לשירותכם.

עידן פרקש – מנכ"ל קבוצת HUMI GROUP המונה 4 חברות, מומחה לניהול עסקים, שיווק ומימון, בוגר הכשרת דירקטורים, תואר ראשון ושני במנהל עסקים ומכללה לפיקוד טקטי בצה”ל.

קראו גם על: מגורים לעובדים זרים | שיכון עובדים

קראו כאן על השירותים
שלנו בהרחבה:

living book

more 4 you

עוד יעניין אתכם

המדריך המלא לקבלת היתר להעסקת עובדים זרים בישראל

נהלים חדשים להעסקת עובדים זרים בתעשייה בישראל

7 דברים שכל מעסיק צריך לדעת על עובדים זרים

7 דברים שכל מעסיק צריך לדעת על העסקת עובדים זרים

הגדלת מכסת העובדים הזרים בעוד 14,300

תוגדל מכסת העובדים הזרים בעוד 14,300!

מדריך לגיוס עובדים זרים

המדריך לגיוס עובדים זרים – כל מה שאתם צריכים לדעת!

העסקת עובדי בניין זרים

התרת העסקת עובדי בניין זרים בעבודות תשתיות ושיפוצים: פתרון למשבר בענף הבניין!

עובדים זרים לתעשייה

עובדים זרים לתעשייה – כל הסידורים הדרושים להעסקה חוקית

עובדים זרים למסעדנות

עובדים זרים למסעדנות – אלו זכויות יש להם ומה חשוב לשאול בראיון העבודה?

Contact Us

כתבו לנו בכל נושא, שאלה או עצה >