אשרת עבודה בישראל – מה חשוב לדעת על קבלת האשרה

שתפו >>>

Facebook
Twitter
LinkedIn
אשרת עבודה בישראל

ישראל היא מדינה מאוד מתקדמת מבחינה כלכלית והמשק הישראלי הוא בין החזקים בעולם. לכן כמו במקומות רבים בעולם יש המון מקצועות שהישראלים לא רוצים למלא ולעבוד בהם. כך למשל ישראלים לא רוצים לעבוד בסיעוד, חקלאות, תעשייה, בניין וניקיון. העובד הישראלי מעדיף עבודות ש:

  • השכר שלהן מתגמל יותר
  • העבודה בהן פחות מאמצת וקשה

לכן הממשלה מנסה לעזור למעסיקים למלא את השורות בעבודות אלו ומאפשרת הבאה של עובדים זרים לישראל. נציין כי לרוב המשכורות במקצועות אלו נמוכות מאוד אך לעובדים זרים המשכורות הללו גבוהות יחסית בטח ביחס למה שהם מרוויחים בארצם. בישראל ניתן למצוא עובדים זרים מסין, תאילנד, הפיליפינים, רומניה, מולדובה, אוקראינה, גיאורגיה, נפאל, טורקיה ועוד מדינות.

קבלת אשרת עבודה בישראל היא יעד נחשק של אזרחים זרים רבים וגם של פלסטינאים רבים מהגדה. נכון למצב עלינו לציין כי מאז השבת השחורה בשביעי לאוקטובר פחות עובדים זרים רוצים להגיע לארץ ולכן משרדי הממשלה מנסים להביא עובדים מסרי לנקה והודו למשל אך לא ברור כמה מוכשרים עובדים אלו לעבודות כמו בניין או חקלאות. בנוסף לכך, הממשלה אוסרת נכון לרגע זה בשל המלחמה עם עזה לתת אשרות כניסה לעובדים מהגדה. כך, כיום, יש מחסור עצום של עובדים זרים בכל ענפי המשק החל מחקלאות ועד בניין או סיעוד לקשישים או לאנשים בעלי נכות קשה.

באיזה תחומים בארץ מעסיקים עובדים זרים?

נציין כי יש לבצע אבחנה בין עובדים זרים שהינם חוקיים ובין עובדים זרים שאינם חוקיים. אם מעסיק שוכר לעבודה עובדים זרים לא חוקיים הוא מסתכן בקנס ואף בעונש מאסר. לכן מאוד לא מומלץ להעסיק עובדים זרים לא חוקיים. לרוב משרד הפנים חותם על הסכמים עם מדינות אחרות בעולם ומהן אפשר לייבא עובדים בצורה חוקית.

עובד זר חוקי הוא עובד שיש לו אשרת עבודה לעבוד – בתחום בו הוא עובד. יש למשל אשרת עבודה שניתנת לעבודה בתחום החקלאות ולעובדים אלו אסור לעבוד בתחומים אחרים במשק כמו סיעוד או בנייה. בדרך כלל, על מנת לקבל אשרת עבודה בישראל לעובדים זרים – מי שמגיש את הבקשה הוא גם המעסיק וגם העובד הזר עצמו. כאשר עובד מסוים מקבל אשרת עבודה הוא מתחייב לעבוד במקום עבודה ספציפי ומול מעסיק ספציפי.

מהם הזכויות של עובדים זרים בארץ?

יש לציין כי לעובד זר העובד באופן חוקי בישראל הוא בעל זכויות מלאות וצריך לתת לו יום חופש, שכר הוגן לפי החוק ואפילו מקום מגורים ראוי. עובד זר שלא מקבל את הזכויות המגיעות לו בחוק יכול לתבוע את המעסיק שלו ממש כפי שעובד ישראלי יכול לעשות זאת וזה משהו שכל מעביד של עובדים זרים צריך להכיר ולדעת כאשר הוא מעסיק עובדים זרים ולא משנה באיזה תחום הוא עושה זאת. חשוב לומר שבין אם העובד הזר הוא עובד בעל אשרת עבודה ובין אם לא (כלומר, בין העובד הוא עובד זר חוקי או לא) חשוב לכבד את הזכויות שלו.

אישור העסקת עובדים זרים יכול לאפשר להרבה מאוד עסקים או אנשים פרטיים בישראל לקבל סיוע שנחוץ להם על מנת לנהל את העסק שלהם או לקיים שגרת חיים נאותה. בעשרים השנים האחרונות יש יותר ויותר מקצועות אותם אזרחי ישראל בוחרים לזנוח ולא לעבוד בהם וכתוצאה מכך נוצר מחסור של כוח אדם בשוק. בתחומים כמו:

  • חקלאות
  • סיעוד לקשישים או לנכים
  • ניקיון
  • מסעדות ובתי קפה
  • תיירות (עובדי תחזוקה בבתי מלון)
  • בנייה
  • שיפוצים

השוק הישראלי נשען ברובו על עובדים זרים ולא עובדים שהם אזרחי המדינה.

חשוב לומר שכרגע, רוב המידע שנמצא ברשת האינטרנט או בידי משרדי הממשלה אודות מספר העובדים הזרים שיש בארץ איננו מעודכן או רלוונטי. בעקבות המאורעות הקשים של ה-7 באוקטובר חל שינוי בדפוסי ההעסקה של עובדים זרים בארץ:

  • הרבה עובדים זרים עזבו את הארץ.
  • הרבה עובדים זרים חדשים מסרבים לבוא לעבוד בארץ.
  • יש פחות עובדים מהגדה.

כאשר אבק המלחמה יירגע – יהיה ניתן לאסוף נתונים באופן מסודר יותר ולדווח על המגמות בתחום זה.

חומי Living כאן בשבילכם בשביל שיכון עובדים ושירותי קרקע נוספים. פנו אלינו עוד היום.

קראו כאן על השירותים
שלנו בהרחבה:

living book

more 4 you

עוד יעניין אתכם

ביטוח בריאות לעובדים זרים

ביטוח בריאות לעובדים זרים – מתי ואיפה כדאי לרכוש?

שירותי קרקע לעובדים זרים

שירותי קרקע שנחוצים לעובדים זרים – מה מגיע להם על פי חוק?

מגורים לעובדים זרים

מגורים לעובדים זרים – סטנדרט מגורים למומחים ולענף התעשייה

המלצת השבוע! חברת ניהול מגורים

המלצת השבוע! מבנה ארגוני מומלץ לתאגיד חדש

פתיחת חשבון בנק לעובד זר

פתיחת חשבון בנק לעובד זר – איך זה מתנהל?

השמת עובדים זרים

השמת עובדים זרים – מה זה אומר?

קבוצת חומי ניהול נכסים ויזמות

ראש שקט לארגונים המעסיקים עובדים זרים

Contact Us

כתבו לנו בכל נושא, שאלה או עצה >