השמת עובדים זרים – מה זה אומר?

שתפו >>>

Facebook
Twitter
LinkedIn
השמת עובדים זרים

ישראל היא מדינה מאוד מתקדמת מבחינה כלכלית והמשק הישראלי הוא בין החזקים בעולם. לכן כמו במקומות

בעולם מושלם מעסקים בארץ היו יכולים לשכור כוח עבודה מיומן לביצוע שלל העבודות שיש להם צורך בהם. למרבה הצער, בעולם העבודה בו אנחנו חיים יש מחסור גדול מאוד במגוון רחב של ידיים עובדות בין אם בתחום החקלאות או להבדיל מכך בתחום התיירות. הפתרון שכרגע הוא הכי רלוונטי עבור בעלי עסקים בתחומים אלו הוא השמת עובדים זרים לתפקידים הנדרשים בעסק שלהם. כך למשל אם יש חקלאי שיש לו צורך בעובדים זרים שיעבדו בקטיף של השדות שלו – הוא חייב להעביר אותם הכשרה מתאימה כך שהם יבצעו את התפקיד באופן הטוב ביותר.

בישראל קיים מחסור גדול מאוד של עובדים זרים בענפי משק רבים. אם לפני מלחמת 7 באוקטובר היו הרבה עובדים זרים בישראל שהגיעו מתחומי הרשות הפלסטינית או מירדן הרי שהיום זה כבר לא כל כך נפוץ. בנוסף לכך, עובדים רבים ממדינות אחרות כמו תאילנד או הודו למשל, מסרבים לבוא לעובד בישראל בגלל המצב הביטחוני.

מתוך מחסור זה והמצוקה של בעלי העסקים רבים מהם בוחרים להעסיק גם עובדים לא חוקיים שאין להם רישיונות עבודה מתאימים. בשנת 2022 רשות ההגירה פתחה 335 תיקי חקירה והוטלו 1,403 קנסות כנגד מעסיקי זרים שהעסיקו עובדים זרים שלא כחוק. כלל הקנסות בשנה זו הסתכמו בסכום של יותר מ-13- מיליון ₪. יחסית לשנת המס הקודמת 2021, סכום קנסות זה היווה עליה משמעותית (בשנת 2021 הקנסות שהוטלו על מעסיקים במשק הישראלי שהעסיקו עובדים זרים באופן לא חוקי היו בסכום של כ- 10.9 מיליון ₪).

הסטטיסטיקות אודות העסקת עובדים זרים בישראל בשנת 2023 ובוודאי במהלך שנת 2024 עדיין לא עובדו לכדי נתונים רשמיים – אך יהיה זה מעניין לבדוק כיצד מלחמת חרבות ברזל השפיעה על אופן השמת עובדים זרים בישראל ועל אופן העסקה החוקי (והלא חוקי) שלהם.

באיזה תחומים בארץ יש השמת עובדים זרים?

אין עבודה מביישת וכל עבודה מכבדת מאוד את מי שעוסק בה. ובכל זאת אפשר לראות כי יש המון עבודות שהישראלים לא רוצים לעבוד בהן והדבר קורה בכל העולם המערבי. אז מה מעסיק שמחפש עובדים יכול לעשות? לפנות אל עובדים זרים. על רקע זה יש לציין כי עובדים זרים הם הכרחיים למשק הישראלי ובלעדיהם המון דברים לא היו קורים. בין היתר אפשר למצוא עובדים זרים בסיעוד, בניין, חקלאות, אירוח וניקיון. ללא העובדים הללו פשוט אין זכות קיום למשק הישראלי. 

מהם החובות של מעביד כלפי עובדים זרים שהוא מעסיק? 

אם אתם מעסיקים עובדים זרים אתם צריכים לדעת כי יש להם זכויות ואם לא תקיימו את הזכויות הללו אזי אתם תהיו חשופים לתביעה בבית הדין לעבודה. כך למשל עובדים זרים זכאים לימי חופשה, שכר מינימום ויחס אנושי. אם אחד מהתנאים הללו לא מתקיים אזי המעסיק נמצא בבעיה קשה. שימו לב, הזכויות הללו נכונות גם לעובדים זרים לא חוקיים ואפילו אם העובד הוא לא חוקי הוא עדיין יכול לתבוע את המעסיק שלו היה והוא לא נתן לו את הזכויות המגיעות לו על פי חוק. אל תזלזלו בעובדים ואל תחשבו שבגלל שהם זרים לא מגיע להם יחס אנושי ובסיסי מכיוון שאם תעשו זאת תהיו חשופים להפסדים קשים.

5 סיבות למה כדאי לשכור עובדים זרים בישראל דווקא עכשיו?

דווקא עכשיו זה הזמן שמעסיקים רבים יכולים להפיק תועלת רבה מהעסקה של עובדים זרים. כדאי דווקא עכשיו לשכור עובדים זרים בישראל כי:

  • עובדים זרים יכולים לסייע לענפי משק רבים בישראל להמשיך ולתפקד. החקלאות למשל לא תחזיק מעמד בלי עובדים זרים.
  • העסקת עובדים זרים היא זולה יותר מאשר העסקה של אזרחי ישראל.
  • העסקת עובדים זרים יכולה להיות לטווח ארוך מאוד.
  • השמת עובדים זרים לתחום העיסוק המדויק שלכם תוכל לאפשר לכם לבנות כוח אדם איכותי לעסק שלכם.
  • ללא עובדים זרים ענפים רבים במשק כמו למשל ענף התיירות או ענף המסעדנות לא יצליחו לשרוד.

האם כל מי שהוא לא אזרח ישראל רשאי לעבוד בישראל? 

ישראל היא מדינת חוק וככזאת עובדים זרים חייבים לקבל אישור עבודה. אם לעובד אין אשרת עבודה המעסיק שלו חשוף לתביעות מצד רשות האוכלוסין והעובד יכול להיות מגורש מהארץ. לכן אנו מציעים לכם להעסיק אך ורק עובד עם אשרת עבודה ולא להעסיק עובד זר שאינו חוקי בישראל.

קראו גם על: מגורים לעובדים זרים | השכרת דירה לעובדים זרים

קראו כאן על השירותים
שלנו בהרחבה:

living book

more 4 you

עוד יעניין אתכם

ביטוח בריאות לעובדים זרים

ביטוח בריאות לעובדים זרים – מתי ואיפה כדאי לרכוש?

שירותי קרקע לעובדים זרים

שירותי קרקע שנחוצים לעובדים זרים – מה מגיע להם על פי חוק?

מגורים לעובדים זרים

מגורים לעובדים זרים – סטנדרט מגורים למומחים ולענף התעשייה

המלצת השבוע! חברת ניהול מגורים

המלצת השבוע! מבנה ארגוני מומלץ לתאגיד חדש

פתיחת חשבון בנק לעובד זר

פתיחת חשבון בנק לעובד זר – איך זה מתנהל?

קבוצת חומי ניהול נכסים ויזמות

ראש שקט לארגונים המעסיקים עובדים זרים

אשרת עבודה בישראל

אשרת עבודה בישראל – מה חשוב לדעת על קבלת האשרה

Contact Us

כתבו לנו בכל נושא, שאלה או עצה >